Welkom in de wereld van Facebook! Het plaatsen van berichten lijkt makkelijk, maar er komt nog best wel wat bij kijken. Plan je berichten van tevoren in en wanneer kan een bericht eigenlijk het beste plaatsen? Vormmedia zocht het voor je uit en heeft het ook in het kort voor je verwerkt in een infographic!
Hoe plan je berichten in?
Facebookberichten inplannen gaat heel gemakkelijk via hun eigen tool, de Facebook Studio voor makers. Eerst was dit de publicatietool. Met deze tool plan je makkelijk een bericht op Facebook in en je kan dan al gelijk je bericht promoten.
Hootsuite is een gratis tool waar je berichten voor meerdere social mediakanalen kan inplannen. Je kan dus naast je Facebookberichten ook je Instagrampost, Tweets en LinkedInberichten inplannen via deze tool.
Met de tool Buffer kan je hetzelfde bericht inplannen op verschillende social mediakanalen. Als je overal hetzelfde bericht wil posten op hetzelfde tijdstip is dit een hele fijne tool. Als je liever verschillende berichten plaatst op je social mediakanalen, omdat je hier verschillende doelgroep aanspreekt, kan je beter één van de andere tools gebruiken.
Hoeveel berichten plaatsen?
Probeer consistent te zijn met het aantal berichten dat je post. Zorg dat je dit kan volhouden. Door berichten in te plannen is het makkelijker om hier consistent in te blijven. Plaats op Facebook maximaal 3 berichten per dag. Zorg vooral dat het aansluit op de behoeften van je volgers. Test wat voor jouw doelgroep het beste werkt.
Wanneer berichten plaatsen?
Allereerst is het belangrijk dat je ook voor het tijdstip van plaatsen kijkt wat het beste werkt bij jouw volgers. Het blijkt wel uit onderzoek dat berichten die tussen 13.00 uur en 15.00 uur worden gepost de meeste interactie genereren. De meeste interactie krijg je om 12.00 uur en na 18.00 uur. De beste dag om iets op Facebook te plaatsen blijkt woensdag te zijn. Op deze dag krijg je de meeste interactie met je volgers.
Vormmedia is gespecialiseerd in social mediamarketing en helpt jou graag met het goed neerzetten van jouw bedrijf op Facebook en andere social media. Bekijk voor meer informatie ons social mediamarketingpakket.