Direct naar de inhoud.

Tips voor het bedanken van jouw klanten

Ilse Schaap
02 dec 2020
Geschreven door: Ilse Schaap

Het nieuwe jaar komt steeds dichterbij. Aan het einde van het jaar is het een goede gewoonte om klanten te bedanken voor hun vertrouwen, maar hoe doe je dit op een persoonlijke en unieke manier? Vandaag geven wij je tips hoe je dit het beste kan doen om op te vallen tussen de relatiegeschenken.

Tip 1: Handgeschreven (kerst)kaart
Een handgeschreven kaart zegt veel meer dan een bedrukte standaard kaart. Zorg dat de tekst persoonlijk is en bij je klant past. Laat zelf kaarten drukken met de naam van je bedrijf erop.

Extra tip: Onze grafisch vormgeefster ontwerpt graag een persoonlijke kaart voor jouw bedrijf.

Tip 2: Geef een leuk pakket
Ga persoonlijk op 1,5 meter bij je klant langs met een leuk samengesteld pakket met bijvoorbeeld iets lekkers en een aandenken aan jullie samenwerking. Zorg ook hier weer dat het een persoonlijk pakket is dat past bij de klant en bij jouw bedrijf.

Tip 3: Leer je klanten iets
Verzorg een gratis webinar over een onderwerp waarin je klanten geïnteresseerd in zijn, bijvoorbeeld over fotografie of verstuur een e-book over het bewerken van foto’s. Je geeft gratis kennis weg om je klanten te bedanken voor de samenwerking. En breng een leuk pakketje voor bij de webinar.

Tip 4: Geef spontaan korting
Er is niets zo leuk als onverwachts korting te krijgen. Geef je klant spontaan korting op de factuur. Vermeld erbij dat dit als bedankje is.

Extra tip: Je kan ook een bon bij de factuur doen voor een korting in 2021, zo zorg je ook voor klantenbinding.

Tip 5: Videoboodschap
In deze tijd is het niet heel makkelijk om persoonlijk langs te gaan bij je klanten. Daarom kan je ze ook een videoboodschap opsturen. Zorg dat je een persoonlijke boodschap voor je klanten hebt. En stuur ze natuurlijk wel iets leuks na, zoals een eetbaar bedankje.

Extra tip: Maak gebruik van Vidley om een videoboodschap te versturen.

Tip 6: Onverwachtse upgrade
Onverwachtste gebaren zijn het leukst! Geef je klant onverwachts iets meer dan waar ze om vragen. Zo kan je bijvoorbeeld een duurder product versturen voor de prijs van het product waar ze om hebben gevraagd.

Wij hebben al veel ideeën om onze klanten te bedanken. Heb jij iets aan deze tips gehad? Hoe ga jij dit jaar je klanten bedanken?  

Wij delen graag onze kennis

Onze specialisten lopen over van enthousiasme als het gaat om marketing! Wij delen graag onze kennis over (online)marketing met jou in onze blogs.

Lees onze blogs >