Direct naar de inhoud.

Hoe ziet de nieuwe interface van Instagram er uit?

Ilse Schaap
02 dec 2020
Geschreven door: Ilse Schaap

Instagram blijft ons verrassen. Het kan een hele uitdaging zijn om bij te houden wat er nieuw is op Instagram. Bijna elke week zijn er wel nieuwe Instagram-functies. Om jou te helpen op de hoogte te blijven van de laatste Instagram-updates en jouw social media strategie hierop af te stemmen, bespreken we de nieuwste features met jou. Houd er rekening mee dat Instagram voortdurend functies toevoegt en verwijdert. Dus als je sommige van de genoemde functies nog niet hebt, hoef je je geen zorgen te maken – ze komen eraan!

Nieuwe Instagram-functies eind 2020

Instagram voegt Reels en Shopping toe aan je startscherm, waardoor de ‘’Like-Pagina’’ naast je Instagram DM is gekomen in de rechter bovenhoek. Mensen hebben steeds meer interesse in het maken van korte, leuke en grappige video’s. Ook door het toenemende aantal mensen dat online koopt en het toenemende aantal creators die afhankelijk zijn van de aankopen in Instagram heeft Instagram ervoor gezorgd dat de Reels en Shopping op de homepage zijn gekomen. Zo hopen ze het aankopen via Instagram meer te stimuleren.

Het doel van de nieuwe plek van de Instagram Reels is om het eenvoudiger te maken om korte, grappige video’s van makers van Instagram Reels te ontdekken, terwijl het tabblad Winkel je een gemakkelijkere manier biedt om in contact te komen met je favoriete merken en de producten te kopen waar je van houdt. Het team van Instagram hoopt dat dit nieuwe ontwerp de app een een opfrisser zal geven en dat de Reels en Shopping pagina’s meer bekeken worden. Ook hopen ze dat de gebruiker deze nieuwe interface als meer gebruiksvriendelijk zal ervaren.

De muzieksticker breidt zich wereldwijd uit.

Klaar om soundtracks aan je Instagramverhalen toe te voegen? Het wereldwijd introduceren van de muzieksticker maakt dit zoveel gemakkelijker! Naast het toevoegen van tekst en filters, kunnen muziekstickers een enorme invloed hebben om je Instagram-verhaal aantrekkelijker en boeiender te maken. En ze werken vrij eenvoudig. Maak een verhaal, tik op de muzieksticker en zoek naar een nummer dat je leuk vindt of die bij de Instagram Story past. Je hebt de vrijheid om zelf te bepalen welk deel van de song je wilt spelen (tot 15 seconden). Als er songteksten beschikbaar zijn voor het geselecteerde nummer, kunt je deze weergeven in verschillende lettertypen en ontwerpen.

De volgende keer dat iemand naar je verhaal kijkt, kan hij op de songtekst tikken en naar het nummer blijven luisteren of iets over de artiest zelf leren. Geweldig toch?

Hulp nodig? Vormmedia staat voor je klaar met alle kennis over Instagram in huis!

Wij delen graag onze kennis

Onze specialisten lopen over van enthousiasme als het gaat om marketing! Wij delen graag onze kennis over (online)marketing met jou in onze blogs.

Lees onze blogs >