Direct naar de inhoud.

7 tips om jouw SEO te verbeteren

Miriam Kramer
18 feb 2022
Geschreven door: Miriam Kramer

Tegenwoordig wordt elke zoektocht online gestart en vaak ook online afgemaakt.
Online vindbaarheid is daarbij dan ook een must. Sta je niet in de organische
resultaten, dan word je niet gevonden en gaat je concurrent er misschien wel
met jouw klanten vandoor. Om zo goed mogelijk vindbaar te zijn kun je
verschillende acties uitvoeren. Hoe dit ongeveer werkt, vertellen we je in deze
blog!

SEO en SEA

Twee handige tools voor de vindbaarheid van jouw website zijn SEO (Search
Engine Optimization ) en SEA (Search Engine Advertising). Waar met SEO de
organische resultaten worden bedoeld, houdt SEA zich bezig met betaalde
resultaten. Samen maken zij de zoekmachine resultatenpagina (SERP). Met SEA
betaal je dus voor elke klik die je krijgt en bij SEO niet. Voor een optimale
vindbaarheid zetten de meeste bedrijven beide tools in. In deze blog gaan we
specifiek in op de SEO.

SEO

Bij SEO moet je jouw vindbaarheid verdienen. Hier kun je verschillende acties
voor ondernemen. Het begint al bij het schrijven van relevante content,
optimalisatie van zoekwoorden en natuurlijk je website. Door hier voortdurend in
te verbeteren, blijft jouw website door Google beter gewaardeerd. SEO is dus een
langetermijnstrategie. We geven je een aantal tips:

  1. SEO kost veel tijd
    Het is niet eenvoudig om bovenaan te eindigen in Google. Verwacht dus
    niet te snel resultaat en geef het de tijd!
  2. Schrijf je teksten SEO-proof
    Bedenk op welke zoekwoorden jij gevonden wilt worden en verwerk deze
    in je websiteteksten. Om erachter te komen welke zoekwoorden relevant
    zijn voor jouw bedrijf, kun je een zoekwoordenonderzoek doen.
  3. Gebruik voor iedere pagina een meta-omschrijving
    Dit is de omschrijving van de inhoud van de pagina. Deze omschrijving
    wordt vaak letterlijk overgenomen in de zoekresultaten. Het moet dus
    uitnodigen om op jouw link te klikken.
  4. Gebruik alt-tags voor je afbeeldingen
    De alt-tag is een attribuut van een afbeelding, het bestaat uit tekst die de
    content van de afbeelding beschrijft. Zo kan Google deze informatie ook
    lezen.
  5. Doe aan link-building
    Linkbuilding is het actief verkrijgen van backlinks van externe websites
    naar jouw website. Vraag websites die relevant zijn voor jouw bedrijf om
    een link naar jouw website te plaatsen.
  6. Gebruik Social Media
    Dit is een handige tool om mensen door te laten klikken naar jouw website
    vanaf Social Media. Hoe meer er wordt doorgeklikt, hoe relevanter Google
    jou vindt.
  7. Zorg voor een SSL-certificaat
    Dit is belangrijk voor een veilige website. Google vindt dit belangrijk omdat
    gegevens die via jouw website worden verzonden, dan versleuteld zijn.

In een volgende blog zullen we je meer uitleg geven over de betaalde versie,
namelijk de SEA. Succes!

Wij delen graag onze kennis

Onze specialisten lopen over van enthousiasme als het gaat om marketing! Wij delen graag onze kennis over (online)marketing met jou in onze blogs.

Lees onze blogs >